§1 Przedmiot Umowy
- Na zasadach określonych niniejszym Regulaminem Klient zawiera z Food Plan Sp. z o.o. z/s w Warszawie (adres: ul. Grzybowska 87, 00 – 844 Warszawa, KRS: 0001099032, NIP: 5273107604 – zwaną dalej „Food Plan” lub „Dostawca”) umowę sprzedaży dostępu do wybranego planu dietetycznego w aplikacji mobilnej AllowEat, a Dostawca przyjmuje do realizacji niniejsze zamówienie na zasadach i warunkach przewidzianych w niniejszej umowie oraz przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
§2 Zobowiązania i oświadczenia Kancelarii
- Food Plan zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usługi o której mowa w §1 Regulaminu w ciągu 48 godzin (w dni robocze), pod warunkiem prawidłowego i skutecznego zawarcia umowy, i dokonania płatności zgodnie z §4 Regulaminu.
§3 Zobowiązania Klienta
- Klient zobowiązany jest do udzielenia wszelkiej pomocy w celu umożliwienia właściwego świadczenia usługi i realizacji zamówienia przez Dostawcę.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Dostawcy o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na realizację usługi.
§4 Wynagrodzenie i opłaty
1. Z tytułu świadczenia usług określonych w § 1 Regulaminu w zw. z § 2 ust. 2 Regulaminu, Klient zapłaci Dostawcy opłatę subskrypcyjną (cykliczną). Zakup Produktu Subskrypcyjnego przez stronę www.foodplan.pl z płatnością cykliczną jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na comiesięczne obciążenie karty Klienta przez Płatności cykliczne.
2. Wysokość opłaty oraz cykl pobierania opłat podane są każdorazowo w cenniku, oddzielnie dla każdego produktu/usługi, bądź wybranego pakietu.
Przykład 1: Klient wykupił dostęp do planu dietetycznego z opcją rozliczenia miesięcznego, za cenę 39 zł/m-c. Jego karta płatnicza będzie co miesiąc obciążana kwotą 39 zł, do czasu rezygnacji z subskrypcji.
2. Okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc.
3. Opłata, o której mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu zawiera podatek od towarów i usług (VAT) i płatna jest przez Klienta z góry za każdy okres świadczenia usługi przez Dostawcę.
4. Usługa świadczona jest przez Dostawcę najpóźniej w terminie 48 godzin (w dni robocze) od dnia zapłaty pierwszej wpłaty z tytułu wynagrodzenia i świadczona jest nieprzerwanie aż do momentu opisanego w § 7 ust. 4 umowy, z zastrzeżeniem § 7 ust. 5 umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
5. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy kwotą wskazaną w § 4 ust. 1 umowy.
§5 Płatności cykliczne.
- Zakup Produktu Subskrypcyjnego od Food Plan Sp. z o.o. za pośrednictwem strony www.foodplan.pl z płatnością cykliczną jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na obciążenie karty Klienta przez płatności cykliczne.
- Operatorem płatności jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, KRS 0000274399, NIP 7792308495, REGON 300523444.
- Klient zawierając umowę poprzez zakup produktu subskrypcyjnego od na stronie www.foodplan.pl wyraża zgodę na cykliczne, comiesięczne pobieranie przez operatora płatności (PayU S.A.) z karty płatniczej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości wartości danego produktu subskrypcyjnego. Opłata będzie pobierana przez Operatora płatności raz w miesiącu – zgodnie z informacją na stronie produktu.
- Klient w ramach usługi płatności cyklicznych ma możliwość zapisania danych karty i zlecenia stałego polecenia zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez operatora płatności (PayU S.A.). PayU pośrednicząc w dokonaniu płatności, udostępnia narzędzie Token (wirtualne identyfikatory karty), umożliwiające przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora, za pomocą którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz Dostawcy (Food Plan Sp. z o.o.). Zwracany podczas płatności z PayU, Token zawiera zaszyfrowany przez PayU, maskowany numer karty oraz datę ważności, przez co Food Plan Sp. z o.o. nie otrzymuje i nie musi przetwarzać pełnego numeru karty.
- W przypadku chęci rezygnacji z usługi Klient może rozwiązać umowę w wybrany przez siebie sposób:
a) kliknięcie przycisku „Anuluj subskrypcję” w panelu klienta (zakładka Subskrypcje).
a) wysyłając e-mail na adres kontakt@foodplan.pl – w treści wiadomości wpisując dane wpisane przez Klienta w momencie rejestracji, tj. imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego. - Reklamacje oraz zgłoszenia problemów dotyczących płatności cyklicznych (dokonanie subskrypcji, rezygnacja z subskrypcji, zmiana kwoty) należy wysłać zgłoszenie na adres kontakt@foodplan.pl. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Rezygnacja z Płatności cyklicznych może nastąpić w dowolnym momencie i na każde żądanie Klienta, bez podania przyczyny. Dostęp do usługi (subskrypcja) wygasa po ostatnim, opłaconym dniu danego okresu subskrypcji.
- Jeżeli Klient zgłosi rezygnację z subskrypcji poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kontakt@foodplan.pl przed rozpoczęciem nowego okresu subskrypcyjnego, a opłata za ten okres zostanie naliczona w trakcie rozpatrywania zgłoszenia, kwota ta zostanie w całości zwrócona na rachunek Klienta w terminie do 7 dni roboczych od dnia rozpatrzenia zgłoszenia. Warunkiem zwrotu jest zgłoszenie rezygnacji przed rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego.
- W przypadku odmowy autoryzacji i anulowania płatności dla karty uprzednio zarejestrowanej, operator płatności (PayU) ponowi próbę obciążenia karty następnego dnia. Kolejne próby autoryzacji będą wykonywane 1 raz dziennie przez okres nie dłuższy niż 31 dni. W tym czasie Dostawca podejmie działania zmierzające do ustalenia z Klientem problemów z obciążeniem karty.
- Subskrypcja wraz z płatnością cykliczną wygasa po ostatnim, opłaconym dniu danego okresu subskrypcji.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za terminowe uiszczanie opłat przez Klienta.
§6 Poufność
- Klient oświadcza, że zapoznał się z zasadami ochrony oraz przetwarzania danych osobowych opisanych w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.foodplan.pl/polityka-prywatnosci/
- Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, art. 6 ust. 1 lit. f Klient oświadcza, że:
- wyraża zgodę na przetwarzanie przez administratora danych – Food Plan Sp. z o.o. z/s w Warszawie w celu realizacji Umowy, danych osobowych zawartych w Umowie oraz przekazanych Kancelarii w toku jej realizacji w celu wykonania niniejszej Umowy,
- dane osobowe podał dobrowolnie i został poinformowany zgodnie z art. 24 ust. 1 ww. ustawy o administratorze danych osobowych, celu przetwarzania, prawie wglądu do swoich danych oraz prawie do ich poprawiania.
- Klient wyraża zgodę na przekazywanie jego danych osobowych działającym na zlecenie i współpracującym z Dostawcą dietetykom, specjalistom żywienia – które realizują usługi na zlecenie Food Plan. Dane będą przekazywane tylko tym podmiotom, które współpracują z Dostawcą na podstawie stosownych umów oraz gwarantują bezpieczeństwo powierzonych danych.
§7 Rozwiązanie Umowy, Odstąpienie od Umowy, Odmowa świadczenia usługi
- Umowa o usługi zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Umowa o usługi może być rozwiązana przez każdą ze stron w dowolnym momencie. Rozwiązanie umowy usługi subskrypcji planu dietetycznego dostępnego w aplikacji następuje poprzez kliknięcie przycisku „Anuluj subskrypcję” w panelu klienta (zakładka Subskrypcje).
- Klient może również zgłosić chęć rezygnacji z usługi drogą mailową na adres kontakt@foodplan.pl.
- Prawo do odstąpienia w przypadku wyrażenia zgody na wykonywanie usługi przed upływem terminu odstąpienia od umowy pociąga za sobą konieczność zapłaty zaświadczenia spełnione do chwili odstąpienia.
- W przypadku spełnienia świadczenia w całości przez Dostawcę i uprzedniego wyrażenia zgody na realizację zamówienia przed upływem terminu odstąpienia od umowy prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów: oświadczenie usług, jeżeli sprzedawca (Dostawca) wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę (Dostawcę) utraci prawo odstąpienia od Umowy, o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez sprzedawcę (Dostawcę) o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania żadnej przyczyny. Odstąpienie Klient wykonuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. Wysłanie listu poleconego w terminie przewidzianym do odstąpienia od umowy poczytuje się jako oświadczenie złożone w terminie. Wysłanie przez Klienta wiadomość e-mail zawierającej skan podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy poczytuje się za złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Dostawca odmawia świadczenia usługi, tj. usługa przewidziana umową nie jest świadczona przez Dostawcę na rzecz Klienta, z powodu zaległości w płatności kwoty wynagrodzenia za świadczoną usługę zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy. W przypadku uregulowania całości płatności przez Klienta za zaległe okresy wraz z zapłatą za aktualny okres świadczenie usługi zostaje wznawiane bez konieczności podejmowania żadnych dodatkowych czynności przez strony umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
- W przypadku braku regulowania płatności obejmujących okres 1 miesiąca, umowa o usługi ulega automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności podejmowania działań przez żadną ze stron.
§8 Reklamacje
- Klient może złożyć reklamację na niewykonanie albo nienależyte wykonywanie umowy przez Dostawcę albo osobę, której usługami Dostawca posługuje się przy wykonywaniu umowy o usługi.
- Reklamację składa się w terminie 14 od dnia, w którym zaistniały przesłanki jej złożenia, wysyłając jej treść pocztą elektroniczną na adres kontakt@foodplan.pl lub listem poleconym na adres Dostawcy, tj.: Food Plan Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
- Reklamację rozpatruje osoba upoważniona przez Dostawcę do jej rozpatrzenia. Reklamacja może być załatwiona pozytywnie albo negatywnie.
- Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni licząc od dnia doręczenia reklamacji na adres Dostawcy. Pismo o wyniku rozpatrzenia reklamacji Dostawca wysyła Klientowi w wiadomości e-mail na wskazany w umowie adres mailowy.
§9 Postanowienia końcowe
- W zakresie nieuregulowanym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Wszelkie powiadomienia i oświadczenia Strony będą dostarczały sobie za pośrednictwem poczty e-mail na wskazane adresy mailowe.
- Językiem właściwym do porozumienia się Dostawcy z Klientem jest język polski.
- Prawem właściwym dla stosunków pomiędzy Dostawcą a Klientem przed zawarciem umowy o usługi oraz prawem właściwym do zawarcia umowy o usługi i jej wykonywania są powszechnie obowiązujące przepisy prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Strony zgodnie oświadczają, że przed wdaniem się w spór co do wykonywania albo należytego wykonywania umowy o usługi zobowiązane są do próby polubownego rozwiązania zaistniałego sporu, poprzez co najmniej dwukrotne przesłanie zawiadomień albo wezwań w zakresie należytego realizowania umowy przed oddaniem sporu pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego.
- W razie gdyby któreś z postanowień Umowy było lub miało stać się nieważne, ważność całej Umowy pozostaje przez to w pozostałej części nienaruszona. W przypadku takim Strony Umowy zastąpią nieważne postanowienie innym zapisem, które możliwie najwierniej odda zamierzony cel tego postanowienia.
- Dla celów realizacji Umowy, Strony wskazują następujące dane, które jednocześnie stanowią formę umożliwiającą kontaktowanie się na odległość:
a) Dostawca
adres do korespondencji: ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
telefon: 660 990 840
e-mail: kontakt@foodplan.pl
b) Klient
adres do korespondencji: (podawany w zamówieniu usługi)
telefon/fax: (podawany w zamówieniu usługi)
e-mail: (podawany w zamówieniu usługi)
Klient niniejszym wyraża zgodę na przyjmowanie od Dostawcy pism zawierających wszelkie oświadczenia woli i odbieranie oświadczeń woli od Dostawcy przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty e-mail oraz telefonu.
W przypadku nie dochowania powyższego obowiązku doręczenie na ostatni znany adres uważa się za skuteczne.
- Zmiana danych dotyczących adresów do korespondencji, adresów e-mail ani numerów telefonów nie wymaga zmiany Umowy, ale wymaga poinformowania drugiej strony w wiadomości e-mail.
- Następcy prawni stron Umowy o usługi przejmują prawa i obowiązki wynikające z Umowy.
- Strony oświadczają, że zapoznały się treścią Regulaminu, rozumieją jego treść i akceptują ją w całości.
Załączniki:
1. Formularz odstąpienia od umowy;