Regulamin świadczenia usług

§1 Przedmiot Umowy

  1. Na zasadach określonych niniejszym Regulaminem Klient zawiera z Food Plan Sp. z o.o. z/s w Warszawie (adres: ul. Grzybowska 87, 00 – 844 Warszawa, KRS: 0001099032, NIP: 5273107604 – zwaną dalej „Food Plan” lub „Dostawca”) umowę sprzedaży dostępu do wybranego planu dietetycznego w aplikacji mobilnej AllowEat, a Dostawca przyjmuje do realizacji niniejsze zamówienie na zasadach i warunkach przewidzianych w niniejszej umowie oraz przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

§2 Zobowiązania i oświadczenia Kancelarii

  1. Food Plan zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usługi o której mowa w §1 Regulaminu w ciągu 48 godzin (w dni robocze), pod warunkiem prawidłowego i skutecznego zawarcia umowy, i dokonania płatności zgodnie z §4 Regulaminu.

§3 Zobowiązania Klienta

  1. Klient zobowiązany jest do udzielenia wszelkiej pomocy w celu umożliwienia właściwego świadczenia usługi i realizacji zamówienia przez Dostawcę.
  2. Klient zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Dostawcy o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na realizację usługi.

§4 Wynagrodzenie i opłaty

1. Z tytułu świadczenia usług określonych w § 1 Regulaminu w zw. z § 2 ust. 2 Regulaminu, Klient zapłaci Dostawcy opłatę subskrypcyjną (cykliczną). Zakup Produktu Subskrypcyjnego przez stronę www.foodplan.pl z płatnością cykliczną jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na comiesięczne obciążenie karty Klienta przez Płatności cykliczne.

2. Wysokość opłaty oraz cykl pobierania opłat podane są każdorazowo w cenniku, oddzielnie dla każdego produktu/usługi, bądź wybranego pakietu.
Przykład 1: Klient wykupił dostęp do planu dietetycznego z opcją rozliczenia miesięcznego, za cenę 39 zł/m-c. Jego karta płatnicza będzie co miesiąc obciążana kwotą 39 zł, do czasu rezygnacji z subskrypcji.
2. Okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc.
3. Opłata, o której mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu zawiera podatek od towarów i usług (VAT) i płatna jest przez Klienta z góry za każdy okres świadczenia usługi przez Dostawcę.
4. Usługa świadczona jest przez Dostawcę najpóźniej w terminie 48 godzin (w dni robocze) od dnia zapłaty pierwszej wpłaty z tytułu wynagrodzenia i świadczona jest nieprzerwanie aż do momentu opisanego w § 7 ust. 4 umowy, z zastrzeżeniem § 7 ust. 5 umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
5. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy kwotą wskazaną w § 4 ust. 1 umowy.

§5 Płatności cykliczne.

  1. Zakup Produktu Subskrypcyjnego od Food Plan Sp. z o.o. za pośrednictwem strony www.foodplan.pl z płatnością cykliczną jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na obciążenie karty Klienta przez płatności cykliczne.
  2. Operatorem płatności jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, KRS 0000274399, NIP 7792308495, REGON 300523444.
  3. Klient zawierając umowę poprzez zakup produktu subskrypcyjnego od na stronie www.foodplan.pl wyraża zgodę na cykliczne, comiesięczne pobieranie przez operatora płatności (PayU S.A.) z karty płatniczej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości wartości danego produktu subskrypcyjnego. Opłata będzie pobierana przez Operatora płatności raz w miesiącu – zgodnie z informacją na stronie produktu.
  4. Klient w ramach usługi płatności cyklicznych ma możliwość zapisania danych karty i zlecenia stałego polecenia zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez operatora płatności (PayU S.A.). PayU pośrednicząc w dokonaniu płatności, udostępnia narzędzie Token (wirtualne identyfikatory karty), umożliwiające przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora, za pomocą którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz Dostawcy (Food Plan Sp. z o.o.). Zwracany podczas płatności z PayU, Token zawiera zaszyfrowany przez PayU, maskowany numer karty oraz datę ważności, przez co Food Plan Sp. z o.o. nie otrzymuje i nie musi przetwarzać pełnego numeru karty.
  5. W przypadku chęci rezygnacji z usługi Klient może rozwiązać umowę w wybrany przez siebie sposób:
    a) kliknięcie przycisku „Anuluj subskrypcję” w panelu klienta (zakładka Subskrypcje).
    a) wysyłając e-mail na adres kontakt@foodplan.pl – w treści wiadomości wpisując dane wpisane przez Klienta w momencie rejestracji, tj. imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego.
  6. Reklamacje oraz zgłoszenia problemów dotyczących płatności cyklicznych (dokonanie subskrypcji, rezygnacja z subskrypcji, zmiana kwoty) należy wysłać zgłoszenie na adres kontakt@foodplan.pl. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od dnia jej otrzymania.
  7. Rezygnacja z Płatności cyklicznych może nastąpić w dowolnym momencie i na każde żądanie Klienta, bez podania przyczyny. Dostęp do usługi (subskrypcja) wygasa po ostatnim, opłaconym dniu danego okresu subskrypcji.
  8. Jeżeli Klient zgłosi rezygnację z subskrypcji poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kontakt@foodplan.pl przed rozpoczęciem nowego okresu subskrypcyjnego, a opłata za ten okres zostanie naliczona w trakcie rozpatrywania zgłoszenia, kwota ta zostanie w całości zwrócona na rachunek Klienta w terminie do 7 dni roboczych od dnia rozpatrzenia zgłoszenia. Warunkiem zwrotu jest zgłoszenie rezygnacji przed rozpoczęciem nowego okresu rozliczeniowego.
  9. W przypadku odmowy autoryzacji i anulowania płatności dla karty uprzednio zarejestrowanej, operator płatności (PayU) ponowi próbę obciążenia karty następnego dnia. Kolejne próby autoryzacji będą wykonywane 1 raz dziennie przez okres nie dłuższy niż 31 dni. W tym czasie Dostawca podejmie działania zmierzające do ustalenia z Klientem problemów z obciążeniem karty.
  10. Subskrypcja wraz z płatnością cykliczną wygasa po ostatnim, opłaconym dniu danego okresu subskrypcji.
  11. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za terminowe uiszczanie opłat przez Klienta.

§6 Poufność

  1. Klient oświadcza, że zapoznał się z zasadami ochrony oraz przetwarzania danych osobowych opisanych w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.foodplan.pl/polityka-prywatnosci/
  2. Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, art. 6 ust. 1 lit. f Klient oświadcza, że:
  1. wyraża zgodę na przetwarzanie przez administratora danych – Food Plan Sp. z o.o. z/s w Warszawie w celu realizacji Umowy, danych osobowych zawartych w Umowie oraz przekazanych Kancelarii w toku jej realizacji w celu wykonania niniejszej Umowy,
  2. dane osobowe podał dobrowolnie i został poinformowany zgodnie z art. 24 ust. 1 ww. ustawy o administratorze danych osobowych, celu przetwarzania, prawie wglądu do swoich danych oraz prawie do ich poprawiania.
  3. Klient wyraża zgodę na przekazywanie jego danych osobowych działającym na zlecenie i współpracującym z Dostawcą dietetykom, specjalistom żywienia – które realizują usługi na zlecenie Food Plan. Dane będą przekazywane tylko tym podmiotom, które współpracują z Dostawcą na podstawie stosownych umów oraz gwarantują bezpieczeństwo powierzonych danych.

§7 Rozwiązanie Umowy, Odstąpienie od Umowy, Odmowa świadczenia usługi

  1. Umowa o usługi zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Umowa o usługi może być rozwiązana przez każdą ze stron w dowolnym momencie. Rozwiązanie umowy usługi subskrypcji planu dietetycznego dostępnego w aplikacji następuje poprzez kliknięcie przycisku „Anuluj subskrypcję” w panelu klienta (zakładka Subskrypcje).
  3. Klient może również zgłosić chęć rezygnacji z usługi drogą mailową na adres kontakt@foodplan.pl.
  4. Prawo do odstąpienia w przypadku wyrażenia zgody na wykonywanie usługi przed upływem terminu odstąpienia od umowy pociąga za sobą konieczność zapłaty zaświadczenia spełnione do chwili odstąpienia.
  5. W przypadku spełnienia świadczenia w całości przez Dostawcę i uprzedniego wyrażenia zgody na realizację zamówienia przed upływem terminu odstąpienia od umowy prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.
  6. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów: oświadczenie usług, jeżeli sprzedawca (Dostawca) wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sprzedawcę (Dostawcę) utraci prawo odstąpienia od Umowy, o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez sprzedawcę (Dostawcę) o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
  7. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania żadnej przyczyny. Odstąpienie Klient wykonuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. Wysłanie listu poleconego w terminie przewidzianym do odstąpienia od umowy poczytuje się jako oświadczenie złożone w terminie. Wysłanie przez Klienta wiadomość e-mail zawierającej skan podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy poczytuje się za złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  8. Dostawca odmawia świadczenia usługi, tj. usługa przewidziana umową nie jest świadczona przez Dostawcę na rzecz Klienta, z powodu zaległości w płatności kwoty wynagrodzenia za świadczoną usługę zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy. W przypadku uregulowania całości płatności przez Klienta za zaległe okresy wraz z zapłatą za aktualny okres świadczenie usługi zostaje wznawiane bez konieczności podejmowania żadnych dodatkowych czynności przez strony umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
  9. W przypadku braku regulowania płatności obejmujących okres 1 miesiąca, umowa o usługi ulega automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności podejmowania działań przez żadną ze stron.

§8 Reklamacje

  1. Klient może złożyć reklamację na niewykonanie albo nienależyte wykonywanie umowy przez Dostawcę albo osobę, której usługami Dostawca posługuje się przy wykonywaniu umowy o usługi.
  2. Reklamację składa się w terminie 14 od dnia, w którym zaistniały przesłanki jej złożenia, wysyłając jej treść pocztą elektroniczną na adres kontakt@foodplan.pl lub listem poleconym na adres Dostawcy, tj.: Food Plan Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa.
  3. Reklamację rozpatruje osoba upoważniona przez Dostawcę do jej rozpatrzenia. Reklamacja może być załatwiona pozytywnie albo negatywnie.
  4. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni licząc od dnia doręczenia reklamacji na adres Dostawcy. Pismo o wyniku rozpatrzenia reklamacji Dostawca wysyła Klientowi w wiadomości e-mail na wskazany w umowie adres mailowy.

§9 Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Wszelkie powiadomienia i oświadczenia Strony będą dostarczały sobie za pośrednictwem poczty e-mail na wskazane adresy mailowe.
  4. Językiem właściwym do porozumienia się Dostawcy z Klientem jest język polski.
  5. Prawem właściwym dla stosunków pomiędzy Dostawcą a Klientem przed zawarciem umowy o usługi oraz prawem właściwym do zawarcia umowy o usługi i jej wykonywania są powszechnie obowiązujące przepisy prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Strony zgodnie oświadczają, że przed wdaniem się w spór co do wykonywania albo należytego wykonywania umowy o usługi zobowiązane są do próby polubownego rozwiązania zaistniałego sporu, poprzez co najmniej dwukrotne przesłanie zawiadomień albo wezwań w zakresie należytego realizowania umowy przed oddaniem sporu pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego.
  7. W razie gdyby któreś z postanowień Umowy było lub miało stać się nieważne, ważność całej Umowy pozostaje przez to w pozostałej części nienaruszona. W przypadku takim Strony Umowy zastąpią nieważne postanowienie innym zapisem, które możliwie najwierniej odda zamierzony cel tego postanowienia.
  8. Dla celów realizacji Umowy, Strony wskazują następujące dane, które jednocześnie stanowią formę umożliwiającą kontaktowanie się na odległość:

a) Dostawca

adres do korespondencji: ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
telefon: 660 990 840
e-mail: kontakt@foodplan.pl

b) Klient

adres do korespondencji: (podawany w zamówieniu usługi)
telefon/fax: (podawany w zamówieniu usługi)
e-mail: (podawany w zamówieniu usługi)

Klient niniejszym wyraża zgodę na przyjmowanie od Dostawcy pism zawierających wszelkie oświadczenia woli i odbieranie oświadczeń woli od Dostawcy przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty e-mail oraz telefonu.

W przypadku nie dochowania powyższego obowiązku doręczenie na ostatni znany adres uważa się za skuteczne.

  1. Zmiana danych dotyczących adresów do korespondencji, adresów e-mail ani numerów telefonów nie wymaga zmiany Umowy, ale wymaga poinformowania drugiej strony w wiadomości e-mail.
  2. Następcy prawni stron Umowy o usługi przejmują prawa i obowiązki wynikające z Umowy.
  3. Strony oświadczają, że zapoznały się treścią Regulaminu, rozumieją jego treść i akceptują ją w całości.

Załączniki:
1. Formularz odstąpienia od umowy;